Delegacja pracowników za granicę

Mnóstwo firm w Polsce co jakiś czas deleguje swoich pracowników. Delegacje mogą być jedynie kilkudniowe do innej miejscowości w kraju czy zagranicą, a nawet kilkumiesięczne. Powodem delegacji może być zarówno załatwienie kilku kluczowych spraw, zebrania biznesowe czy konferencje na których obecność pracownika jest wskazana, a także kilkumiesięczna praca jaką pracownik miałby wykonywać w innym państwie. Jeśli delegujemy pracownika do innego państwa w Unii Europejskiej trzeba znać zasady jakie nas obowiązują. Delegowanie pracowników odbywa się w ramach dyrektywy 96/71/WE. W tym momencie nadal obowiązuję podział, pracownika który został delegowany. Obowiązują godziny pracy, urlop, bhp państwa w którym aktualnie pracuje, natomiast ubezpieczenie czy podatki są odprowadzane przez pracodawcę w kraju działalności jego firmy. Niestety by delegować pracowników trzeba dokładnie znać wszystkie przepisy jakie narzuca nam Unia Europejska. W tym celu organizowany jest Kongres Mobilności Pracy delegowanie pracowników szkolenia. Dzięki temu poznamy wszelkie przydatne informacje związane z delegowaniem pracowników.